- Kodėl smurto ir priekabiavimo prevencija aktuali šiuolaikinėje darbo aplinkoje.
- Teisinis pagrindas: ką numato Darbo kodeksas ir ES teisė.
2. Smurto ir priekabiavimo sąvokos
- Kas laikoma smurtu ir priekabiavimu darbe.
- Skirtis tarp vadovų reiklumo / darbinių reikalavimų ir netinkamo elgesio.
- Smurto išraiškos: fizinės, psichologinės, seksualinės, ekonominės.
- Mobingo esmė, stadijos ir pagrindinės formos.
3. Priežastys ir poveikis
- Dažniausi rizikos veiksniai: vadovų ir darbuotojų elgesys, organizacinė kultūra, hierarchijos.
- Poveikis darbuotojų ir vadovų sveikatai bei organizacijos rezultatams.
- Reputacijos, našumo ir kaitos rizikos.
4. Darbdavio ir darbuotojų pareigos bei atsakomybė
- Prevencinių priemonių įgyvendinimas: elgesio taisyklės, pranešimų tvarka, rizikų vertinimas.
- Teisinės pasekmės smurtautojui. Atsakomybė ir teisinės pasekmės organizacijai.
5. Psichologinė perspektyva: kaip tvarkytis su sudėtingomis situacijomis
- Kodėl žmonės ir jų grupės pasiduoda smurtui ar mobingui.
- Kompetencijos, mažinančios riziką patirti smurtą ar priekabiavimą.
- Psichologinės technikos asmeniui, komandai ir vadovui.
- Kaip įveikti pasekmes ir stiprinti darbuotojų, vadovų ir komandų psichologinį atsparumą.
6. Reagavimo mechanizmai ir praktiniai atvejai
- Kur kreiptis pagalbos organizacijos viduje ir išorėje.
- Įrodymų rinkimas ir tyrimo procedūros.
- Praktiniai pavyzdžiai ir realių atvejų analizė.