Programa
Finansų vadovas – strateginis partneris. 5 susitikimai

Finansų vadovo vaidmuo: nuo strategijos iki kontrolės
9.30–11.00
Nerijus Datkūnas

Finansų vadovo vaidmuo. Strategija

Įmonių finansų valdymo ciklas

Finansų vadovo vaidmuo

  • Finansų vadovo vaidmenys
  • Finansų vadovo „stakeholderių“ žemėlapis
  • Pagrindiniai finansų vadovo uždaviniai
  • Tipinė Finansų padalinio struktūra
  • Diskusija. Finansų padalinio paskirtis ir vaidmenys

Strategija

  • Apie kurią strategiją kalbame?
  • Skirtingi strategijos lygmenys
  • Strateginis planavimas
  • Praktinė užduotis. Strateginiai iššūkiai
  • Diskusija. Finansų vadovo vaidmuo strateginiame planavime
11.00–11.15 Pertrauka
11.15–12.45
Nerijus Datkūnas

Pažangus biudžetas

  • Biudžeto evoliucija
  • Biudžeto paskirtis ir struktūra. Prognozės
  • Valdymas per tikslus
  • Kryptys. Skirtingi tikslai
  • Tikslų formulavimas
  • Rodikliai 3D: Efektyvumo žemėlapis
  • Kaskadavimas. Komandos veiklos planas (biudžetas)
  • Praktinė užduotis. Skyriaus veiklos planas
12.45–13.30 Pietūs
13:30–15.00
Nerijus Datkūnas

Investicijų valdymas. Programos ir projektai

Kapitalo kaina

 

  • Rizikos ir kapitalo kainos ryšys
  • Nuosavo kapitalo kaina
  • Praktinė užduotis. Verslo šakos rizika
  • Svertinė kapitalo kaina. Diskonto norma

Programos ir projektai

  • Iniciatyvų tipai. Projektai ir programos
  • Iniciatyvų atranka. Reitingavimas
  • Finansinis vertinimas
  • Praktinė užduotis. Investicinio projekto finansinis vertinimas
  • Pagrindimas. Tipinės klaidos
  • Išvados. Programos ir projektai
15.00–15.15 Pertrauka
15.15–16.45
Nerijus Datkūnas

Veiklos priežiūra. Vidaus kontrolės sistema

Veiklos priežiūra

  • Strategijos priežiūra
  • Einamosios veiklos priežiūra

Vidaus kontrolės sistema

  • Vidaus kontrolės sistemos elementai
  • Rizikos valdymas
  • Diskusija. Finansų vadovo vaidmuo vidaus kontrolėje

 

  • Apibendrinimas. Grįžtamasis ryšys
Projektų valdymas
9.30–11.00
Saulius Šimkonis

Projektai ir veikla

  • Kodėl kai kurias veiklas verta valdyti kaip projektus? Projektų ir veiklos sąryšiai.
  • Projekto tikslų hierarchija – kodėl finansų vadovas ir projekto vadovas gali skirtingai suprasti projekto sėkmę?
  • Projektų gyvavimo ciklas ir kodėl finansų vadovui jo nepakanka?
  • Skirtingos projektinės aplinkos organizacijose (funkcinė, matricinė, projektinė). Projekto vadovo įgaliojimų ir atsakomybių skirtumai kiekvienoje šių aplinkų.
11.00–11.15 Pertrauka
11.15–12.30
Saulius Šimkonis

Atsakomybės projektinėje aplinkoje

  • Kodėl nepakanka gero projekto vadovo, kad projektas būtų sėkmingas? Rolės ir atsakomybės projektinėje aplinkoje. 
  • Projekto sponsoriaus įtaka projekto sėkmei.
  • Kas turi būti įtraukta į projekto komitetą?
  • Kokios yra projektų vadovo, projekto sponsoriaus ir projektų komiteto atsakomybės: projekto inicijavime, rizikų valdyme, problemų valdyme, pokyčių valdyme, projekto uždaryme.
  • Klausimų paruošimas projekto komitetui.
12.30–13.30 Pietūs
13.30–15.00
Saulius Šimkonis

Projektai, programos ir portfeliai

  • Kada verta inicijuoti programas? Rolių ir atsakomybių skirtumai programų valdyme lyginant su projektų valdymu.
  • Projektų portfelio formavimas ir valdymas. Rolės ir atsakomybės portfelio valdyme.
  • Projektų prioritetų nustatymo technikos.
  • Naudų valdymas.
  • Projektų valdymo tarnyba (PMO).
15.00–15.15 Pertrauka
15.15–17.00
Saulius Šimkonis

Finansų bei naudų valdymas ir projektinės aplinkos branda

  • Projektų valdymo branda organizacijoje.
  • Finansų valdymas ir naudų valdymas kaip projektų valdymo brandos elementai.
  • Projektų valdymo brandos kėlimo procesas ir atsakomybės.
Pokyčių valdymas
9.30–11.00
Jūratė Vaičikonė

Pokyčių psichologija: kas „specifiško“ vyksta pokyčių metu?

  • Ar įmanoma šiais laikais nesikeisti?
  • Veiksniai, kurie lemia pokyčius organizacijoje
  • Išorinės ir vidinės pokyčių priežastys. Kodėl pokyčius reikia mokytis valdyti?
  • Pokyčio kaip proceso supratimas. Pokyčio apibūdinimas. Pokyčių tipai
  • Kaip pokyčiai daro įtaką darbo našumui?
  • Praktinės užduotys
11.00–11.15 Pertrauka
11:15–12:30
Jūratė Vaičikonė

Savęs parengimas pokyčiams

  • Pokytis nevyksta tol, kol patys nenusprendžiame jo imtis
  • Kaip įvertinti, kas man trukdo priimti pokytį? Svarbiausi pokyčio priėmimo elementai: suvokimas, noras, žinios, gebėjimai, užtvirtinimas (remiantis ADKAR modeliu)
  • Kaip padėti sau suvokti, kad reikia pokyčio?
  • Informacijos šaltiniai, kurie suteikia pokyčiams argumentus
  • Kaip padėti sau pasiryžti pokyčiams?
  • Grėsmių ir galimybių ciklo technika
  • Naudos sau atradimas pokytyje
  • Motyvacija dalyvauti pokytyje – individualus apsisprendimas
  • Vadovo rolė pokyčių metu. Ar abejojantis vadovas gali įtikinti pokyčiais savo komandą?
  • Praktinės užduotys 
12.30–13.30 Pietūs
13:30–14:45
Jūratė Vaičikonė

Komunikavimas pokyčių metu

  • Kiek paprastai komunikuojama apie pokyčius (J. P. Kotter)?
  • Kokia turėtų būti komunikacija? Kiek kartų ir kaip vadovai turėtų kalbėti tarpusavyje ir su darbuotojais?
  • Informacijos lūžiai pokyčių metu: ką mums sako ir ką mes iš tiesų girdime?
  • Kaip konstruktyviai paaiškinti ir pagrįsti pokytį?
  • Kokio pobūdžio informacija žmonėms svarbiausia?
  • Žinučių apie pokyčius parengimas
  • Praktinės užduotys: informavimas apie pokytį 
14.45–15.00 Pertrauka
15:00–16:00
Jūratė Vaičikonė

Kitų įtraukimas ir lydėjimas pokyčių metu

  • Skirtingos darbuotojų reakcijos į pokyčius. Kaip jas atpažinti?
  • Kaip įtraukti darbuotojus į pokyčių inicijavimą ir įgyvendinimą?
  • Organizacijos kultūra ir darbuotojų pasirengimas pokyčiams. Kaip valdyti darbuotojų reakcijas?
  • Kaip pamatuoti darbuotojų pasirengimą priimti pokyčius: supratimas, noras, žinios, įgūdžiai, palaikymas
Sisteminis mąstymas ir sprendimų priėmimas
9.30–11.00
Romanas Gaidukas

Įmonėje kylančių problemų tipai

  • Didžiausios žmonių mąstymo spragos arba kodėl niekas nemoko sisteminio mąstymo?
  • Tragiškos organizacijos, kaip sistemos, nesuvokimo pasekmės
  • Problemų visraktis. 4 įmonėje kylančių problemų tipai ir skirtingi jų sprendimo algoritmai
11.00–11.15 Pertrauka
11.15–12.45
Romanas Gaidukas

Problemos atsiradimo ciklas

  • Kodėl problemos įmonėje taip greitai „dauginasi“ ir kaip problemų sprendimas viename padalinyje sukuria naujas problemas kitame?
  • Vadovo ir darbuotojų mąstymo stiliaus ypatumai ir jo poveikis sprendimų priėmimui grupėje
12.45–13.30 Pietūs
13.30–15.00
Romanas Gaidukas

Įmonės raidos ciklo valdymas

  • Normalios ir „patologinės“ problemos, būdingos kiekvienam įmonės raidos etapui. Kokioms problemoms vadovai turi skirti pirmenybę ir kas bus, jei to nedarys?
15.00–15.15 Pertrauka
15.15–17.00
Romanas Gaidukas

Praktika

  • Vadovo įrankių dėžė: vizualiniai verslo problemų analizės įrankiai
Finansų vadovo lyderystė
9.30–11.00
Rima Vanagė

Lyderystės vizija

  • Asmeninės ambicijos siekiai
  • Koks mano lyderystės stilius?
  • Stipriosios ir tobulintinos tavo, kaip lyderio ypatybės
Pertrauka 11.00–11.15
11.15–12.45
Rima Vanagė

Vidinė motyvacija

  • 7 sąmoningumo dėsniai pagal Baretą
  • Savidisciplina
  • Kaip moku motyvuoti kitus?
  • Pozityvaus mąstymo ciklas
  • Kaip keičiamos nuostatos?
12.45–13.45 Pietūs
13.45–15.00
Rima Vanagė

Tinklinis mąstymas ir įtaka

  • Kaip darau įtaką kitiems?
  • Kodėl manimi turėtų tikėti?
  • Argumentavimo menas
  • Viešo kalbėjimo principai, retorika
  • Susirinkimas, kaip įtakos forma
  • Kaip įgalinti komandą vykdyti susitarimus?
15.00–15.15 Pertrauka
15.15–17.00
Rima Vanagė

Atsparumas

  • Emocinis raštingumas
  • 5 bazinės emocijos: kokią žinią jos neša?
  • Kaip ugdomas atsparumas?
  • 4 resursai ir kaip juos puoselėti?
  • Visos programos aptarimas, raktinių žinučių užtvirtinimas
  • Grįžtamasis ryšys iš kolegų

„Verslo žinios“ - galvojantiems savo galva