Istorijų pasakojimas raštu ir žodžiu

  • Kokios technikos ir metodai gali būti taikomi kūrybiniame rašyme ir viešajame kalbėjime?
  • Kaip pritaikyti rašymo stilių ir kalbą skirtingoms auditorijoms?
  • Kaip išvengti perteklinio žodžių vartojimo?
  • Kaip valdyti kalbos tempą ir išlaikyti dėmesį?
Spalio 8 d.
„Simbiocity“, V. Gerulaičio g. 10, Vilnius

Mokymų tikslas: patobulinti dalyvių kūrybinio rašymo ir viešojo kalbėjimo įgūdžius, suteikti naujų technikų ir metodų, pritaikomų istorijų pasakojime bei komunikacijoje. 

Mokymuose: 

  • Kaip išvengti klišių ir sukurti originalų siužetą? 
  • Kaip valdyti skaitytojo emocijas per tempą ir įtampą? 
  • Kaip pritaikyti stilių skirtingoms auditorijoms (pvz., literatūrinis vs. komercinis rašymas)? 
  • Kaip išvengti perteklinio žodžių vartojimo? 
  • „Storytelling“ viešajame kalbėjime: kaip integruoti asmenines istorijas? 
  • Kaip įveikti scenos baimę per pasiruošimą ir vizualizaciją? 
  • Kaip valdyti kalbos tempą ir išlaikyti dėmesį? 
  • Kaip išvengti nervingų judesių (pvz., trypčiojimo, rankų kišenėse)? 
  • Intonacija, tempas, garsumas: kaip pabrėžti svarbiausius momentus? 
  • Kaip sinchronizuoti kūno kalbą ir balsą su kalbos turiniu?

Mokymus sudaro dvi dalys:

Pirma dalis. Kūrybinis rašymas ir istorijų pasakojimas 

  • Istorijų struktūra ir emocinis poveikis 
  • Stiliaus ir balso tobulinimas  

Antra dalis. Efektyvus viešasis kalbėjimas 

  • Kalbos struktūra ir klausytojų įtraukimas 
  • Kūno kalba ir balso valdymas 

Mokymuose jūsų bus ne daugiau kaip 14, tad turėsite galimybę užduoti jums rūpimus klausimus. 

Mokymus veda

Aidas Puklevičius, komunikacijos agentūros „Fabula Rud Pedersen Group“ kūrybinio rašymo vadovas. Praeityje žurnalų FHM ir Playboy vyriausias redaktorius, „Lietuvos ryto“, „Verslo klasės“, „15min.lt” ir „Žmonės“ skiltininkas. Dviejų romanų autorius, devynių TV serialų bendraautorius, kartu su dar dviem scenaristais „Sidabrinės gervės“ laimėtojas už geriausią scenarijų. Mieliausiai pasakotų apie vyną, Pirmajį pasaulinį karą ir Renesanso meną, bet šiek tiek trūksta žinių, tai pasakoja apie tai, kaip rašyti, kad patiktų ir pačiam autoriui, ir skaitytojams.

Lektoriai

Komunikacijos agentūros „Fabula Rud Pedersen Group“ kūrybinio rašymo vadovas

Programa

9.00–13.00

PIRMA DALIS. Kūrybinis rašymas ir istorijų pasakojimas

 

Istorijų struktūra ir emocinis poveikis 

Istorijos anatomija: 

  • Klasikinė trijų aktų struktūra (įvadas, konfliktas, kulminacija, atomazga). 
  • Herojaus kelionės modelis (Joseph Campbell). 
  • Netradicinės struktūros (pvz., atvirkštinė chronologija, fragmentiškumas). 

Emocinis poveikis: 

  • Kaip kurti empatiją per veikėjų motyvaciją ir konfliktus. 
  • „Show, don’t tell“ principas: konkrečių detalių ir vaizdinių svarba. 
  • Skaitytojo emocijų valdymas per tempą ir įtampą. 

Praktiniai patarimai: 

  • Kaip išvengti klišių ir sukurti originalų siužetą. 
  • Naudojimasis „What if?“ klausimu idėjų generavimui. 

Praktinė užduotis  
Grįžtamasis ryšys  

 

Stiliaus ir balso tobulinimas  

Rašytojo balsas 

  • Kas yra unikalus balsas ir kaip jį atrasti? 
  • Stiliaus elementai: sakinio struktūra, žodynas, ritmas. 

Stiliaus įvairovė: 

  • Kaip pritaikyti stilių skirtingoms auditorijoms (pvz., literatūrinis vs. komercinis rašymas). 
  • Metaforų, palyginimų ir kitų literatūrinių priemonių naudojimas. 
  • Kompaktiškumas ir aiškumas: 
  • Kaip išvengti perteklinio žodžių vartojimo. 
  • „Kill your darlings“: kodėl svarbu pašalinti nereikalingas detales. 

Praktiniai triukai: 

  • Rašymo pratimai balso stiprinimui (pvz., imitacija ir transformacija). 
  • Kaip naudoti skirtingus POV (pirmojo, trečiojo asmens) efektui sustiprinti. 

Praktinė užduotis  
Grįžtamasis ryšys  

13.00–14.00 Pietų pertrauka

Kaina

Dalyvio mokestis

420 Eur
+ PVM Įprasta kaina 560 Eur

Šis dalyvio mokestis galioja iki liepos 31 d.

„Verslo žinios“ - galvojantiems savo galva